Сложениот
психолошки процес ,,Учењето“без кој не е може
човечкиот развој,во психолошката литература секој се обидува да го дефинира на
свој начин,и поради тоа има множество дефиниции за поимот учење.
2.Учење
Учење претставува психички процес при кој настанува
промена која е трајна во однесувањето на единката под влијане на нејзината
активност односно стекнато искуство.
3.Видови
учење
Од тоа што постојат повеке видови учење произлегуваат
и нивните класификации.
*Една основна класификација е онаа што се поставува
прашањето КАКО се учи.Според одговорот на ова прашање се расликуваат два вида
на учење :
едноставно и сложено.
*Друга класификација го поставува прашањето ШТО се
учи,каде од одговорот на ва прашање,има два вида на учење : вербално и моторно.
4.Како се учи
*Едноставно учење-кое се состои од едноставни психички
процеси,и учењето може да биде условување и механичко учење.
-Условување
Рефлекс кој е безусловен (бе реакција)е
ненаучен,вроден одговор на организмор на некои дразби.Условните реакции се
наулен облик на однесување.Дразба која е безусловна е онаа што без никакво
присуство на друг услов неизоставно предизвикува реакција,и е наречена
безусловна реакција.Од страна на рускиот физиолог Павлов за прв пат било
откриено условувањето.Во овој случај оие неутрални дразби се нарекуваат условни
дразби.Оваа дразба може да предизвикува безусловна реакција само
условни,доколку е дадена истовремено со безусловна дразба.А пак реакцијата што
се јавува се вика условна дразба.Интензивните емотивни реакции кој се сосдадени
по пат на условување се фобиите,што претставуваат страв од нешто конкретно.
-Механичко
учење
Исто како и условувањето така и механичкото учење
претставува едноставен вид учење.Успешноста во ова учење е во повторвањето за
да не се заборави,и на овој начин брзо се заборава.Исто така суштината на
механичкото учење се состои во асоцијација по допир.
*Сложено учење-е учење со посложени психички процеси,и
може да биде: учење
по пат на обиди и грешки и учење по пат на увидување.
-Учење по пат на обиди и грешки
Под ова учење мозе да се дефинира дека човкот или пак
животното изведуваат неколку случајни одговори од кој мал број ги доведуваат до
целта.Но со текот на време и повторување оние одговори кој се точни се
побројни,а пак неточните помалкубројни.Со постојано повторување и вежбање оние
неточни одговори се отсрануваат.Мотивацијата е вжен услов за успех во вакво
учење.
-Учење по пат на увидување
Пред се ова учење е карактеристично за човекот но исто
така и за некои посложени животни како антропоидните мајмуни.Мислењето е
основен псхички процес при увидуањето.И поради што мислењето е основаната
карактеристика ова се нареува интелектуално однесување.
Тука разликуваме вербално и моторно учење.
*Вербалното учење-е она учење што секогаш се
употребуваат зборови односно зборовен и друг симболилен матријал при учењето.
Успешноста при учење на вербалниот матријал зависи од :
1.
Смисленост на матријалот
2.
Ангажираност при учење
3.
Мотивација при учење
4.
Организација при учење
5.
Физички услови во просторијата
*Моторно учење-совладување одреден дел движења што
всушност ја карактеризира некоја моторна активност.Неопходно при моторното
учење е активноста да се изведува повеќе пат,исто така и да се ссосдадат
сопствени ментални и моторни претстави за самите движења.Со замислување на
сопственото тело при вршење на конкретното движење се формираат ментални
претстави.Со помош на внатрешните осети на мускулите и тетивите кои информираат
за положбата на деловите во телото се изградуваат моторните претстави.
6.Трансфер во учењето
Трансфер (пренесување),а пак под трансфер во учењето
се подразбира процес на пренесување на ефектите од едно врз друго
учење.Трансферот може да биде позитивен и негативен.
7.Напредување во текот на учењето
Учењето ќе напредува од голем број фактори :
1.Од матријалот што се учи.При вербалното учење
поинакво е напредувањето,отколку при моторното учење.
2.Од методот на учење.Во овој случај поинакво е
напредувањето кога се учи по пат на обиди и грешки,а поинакво кога се учи по
пат на обид.
3.Од карактеристиките на личноста која учи.Од
предходното знаење,од способностите,стравовите,интересите,карактерот,моменталната
состојба на организмот и темпераментот
зависи напредувањето во учењето.
8.Важност на процесот на учењето за човекот
Детето за да се заштити во околината научува по пат на
формирање условни рефлекси.Всушност учењето е тоа што ја претставува основата
на процесот на совијализација односно формирането на едната зрела личност во
определена општествена и културна средина.Учењето по пат на имитација е
важно во процесот на социјализација на
личноста.А пак навиката е автоматизирано изведување на дејноста во чија основа
лежи задоволување на некоја потреба.Во текот на животот на човекот може да се
формираат корисни но и штетни навики.
Заклучок :
Колку повеќе ,,Уживам” ,толку ,,Подобро” учам !!!
No comments:
Post a Comment